Håååveee låten!

hahah hörde denna fösta gången idag! :) eller hörde den live i onsdags förra veckan men uppfattade inte att det var denna.
Så ta en lyssnarstund och gör någon glad. För man behöver inte vara hv71 fans för att gilla denna för den är klockren och rolig! :D och fin jönköpings dialekt! ;)




Nu ska jag berätta om mitt favvohockeylag
Dessa har jag älskat sen min allra första dag.
Färgerna är gul och blå och klassen är elit.
När vi spelar bortamatch, då är dressen vit.

Jag går ner för östra storgatan, passerar hoppets torg
Om jag går i denna riktning kommer jag till våran borg.
Borta där vid rosenlund så står hon stolt och grann.
Där spela vi för guld igen och guld blev det minsann!

Beech och liket, ledda, snöret, pinnen, pelle g
Melle, teden, ulla, pasi, jukka och andré

Smguld, osch devon tjabon
mästarna ingen kan slå
överstyvt överstyvt
Håve, håveblå

Våran klubb bildades 71
Då trodde man inte att det skulle bli lätt
Men nu så har vi fyra guld och fler ska de ju bli
Guldet är i jönköping och där ska det förbli

Jag minns det första guldet som om det var igår.
Truppen var ju fin men den blir bättre år för år.
Vissa är rutinerade, andra ser och lär
När vi vinner smguld då sjunger vi såhär.

Falken, adam, thörna, pettan, janne, örnerud.
Torpen, grillen, sunden, lance och laine med sin brud


Smguld, osch devon tjabon
mästarna ingen kan slå
överstyvt överstyvt
Håve, håveblå

Receptet på ett smguld är "skjut pucken i mål"
Och spelare från bygden bara för att man är snål.
Ett slutspelsskägg som växer det har hela våran trupp.
Nu spelar vi för guld igen och tempot måste upp.

Alla som inte klappar är djurgårdsfans
Alla som inte hoppar är clubenfans
Alla som inte dansar är modofans
Alla som inte strippar är färjestadfans
Alla som inte sjunger är timråfans
Alla som inte snusar är frölundafans
Alla som inte visslar är brynäsfans
Alla som inte älskar är gnagetfans

Johan Björk och andersson och fredrik stillman
Janne K, Thomas L och fredrik o dom kan!

Smguld, osch devon tjabon
mästarna ingen kan slå
överstyvt överstyvt
Håve, håveblå

/Elias Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0