Älskar dessa dagar!

Idag har det varit en sådan dag som allt stämmer på och man är värd det eftersom man sliter för att få dagar som denna!

Hade praktiskt prov i Restaurangen idag, Och min meny var
Förrätt: Rödbetscarpaccio
Varmrätt: Lammrack med friterad klyftpotatis & Rosmarinsky med Tzatsiki
Efterrätt: Chokladmousse
Med Lukas vid min sida så fick jag MVG+ och är så grymt nöjd! Gästerna tyckte lammet var helt perfekt och jag tyckte det var riktigt gott! så fick verkligen till det bättre än förväntningar!
Fick höra fina lovord om framtiden och lite saker som hjälper och är nyttigt för mig av läraren efter.

När man tog av sig kockkläderna så insåg man viket underbart väder det var! så man ringde Lukas och fråga om det blev fika i stan? och självklart så var han med på det och tog även med oss Tommie & Henrik och hade riktigt fijnt med den denna dag med. Ficka på wayne's i solen  sen drog vi till Mc och träffade på Linn och Anna som tog sin eftermiddags blaskiga kaffe, och vi köpte lite burgare och tog med oss till Piren eller vid några stenar efter båtarna? aa något sådant sen gick vi en runda och sen var det bara jag & Tommie kvar som väntade på bussen.
Bästa var nog Henriks fula mc-Kasse! hahah! Riktigt ful och gay var den! haha!

Men nu så tog matchen mellan Sverige - Danmark slut 10-3...  så säger inget och avslutar så! :)

HA DET!
/EliasSvensson


Här har vi killen som var min högra hand på provet idag och gjorde det bra!:) Tack Lukas! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0