Hitler och Stalin.

Satt och läste lite på Aftonbladet och såg detta reportage. Det är gjort av den danske konstnären Nina Maria Kleivan  som har valt att klä ut sin dotter till Hitler och Stalin. Hon nämner även att de har en kostym efterliknad Saddam Hussein.
Hennes budskap är att hon ser det så att det finns en ledare och att ondskan finns i oss alla, och då alltså att även hennes dotter skulle kunna en dag styra Danmark.
Jag ser detta som ett otroligt roligt reportage och en från konstnärens sida ett otroligt vågat projekt. Pappan var emot det hela. Men att trotsa det och även göra det är ballt.

All cred till detta. Om jag skulle få chansen så skulle jag ha gjort mina framtida barn till Carl-Jan Granqvist och Peder Fogstrand. Nu kan jag sova gott denna aftonen.

Ciao/Seiborg
Gå in och läs artikeln.
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6805353.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0