Påskharen!

Jag satt och tänkte lite tillbaka på min barndom under de åren som påsken var något alldeles speciellt bara för att man fick ovanligt mycket godis som var gömt någonstans i trädgården. Jag och lillebror var alltid så otroligt dåliga på att hitta våra påskägg och jag blev i alla fall mer och mer frustrerad. Även samma sak var det idag. Jag sprang ner till mamma som jag alltid har gjort på påskafton och frågar med en övertöntig röst om påskharen hade varit där. Hon sa kanske. Jag blev sur över det och tittade ner i en påse. Där låg påskäggen. Vilken besvikelse att de inte var ute än. Så jag får då vänta med jakten efter mina påskägg till ett senare tillfälle under dagen.
SJälv så tycker jag att påsken är en ganska onödiga högtid men härligt för man är ledig en extra vecka så ska inte klaga på påsken.
Och varför ska alla alltid vara så förbaskat lyckliga vid denna högtid. Speciellt de kristna asen. Jesus dog ju trotsallt under denna dagen.
Värt att tänka på!
Ciao/Seiborg





Detta förväntar jag mig idag.





Två dumma bröder som 95 procent av sin tid bråkar med varandra. Men jag gillar honom ändå.
Vi är inget lika överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0